Profilering, markedsføring og automatiske beslutninger

Markedsføring og profilering

I vores markedsføring benytter vi profilering for at give dig information, som vi mener, er mest relevant for dig. For at gøre dette, kan vi bruge dine personoplysninger ved at analysere dine tidligere køb, surf-vaner og søgeindstillinger ved anvendelse af vores websted. Vi benytter os hermed af profilering for at komme frem til, hvilke produkter, tjenester og information du kan være mest interesseret i.  Herigennem har vi mulighed for at målrette vores kommunikation, så den bliver mere relevant og interessant for dig. For at forstå dig bedre som kunde, og for at kunne levere tjenester og markedsføringsinformation (herunder online-annoncer gennem eksempelvis sociale medier), kan vi også forene personoplysninger vi indsamler, når du gennemfører køb med personoplysninger, indsamlet fra vores websteder, mobilapps og andre kilder.

 

Du kan læse mere om, hvordan vi indsamler oplysninger via din browser i vores cookie-politik.

 

Vi vil gerne sende relevante tilbud og nyheder til dig om vores produkter og tjenester. Vi kan derfor kontakte dig med markedsføringsinformation via e-mail, SMS, push-meddelelser, reklamer pr. post og telefonisk.

 

Hvis du ikke ønsker at modtage markedsføring fra os, kan du når som helst framelde dette ved at bruge det link til framelding, der er til rådighed i de tilbud vi sender til dig pr.  e-mail, sociale medier, SMS, eller ved at kontakte os (kontaktoplysningerne findes længere nede i denne Integritetspolitik).

Præmiesætning og rabatgivning

Ved salg anvendes automatiserede beslutninger i form af automatisk præmieberegning. I nogle af vore forsikringer, hvor præmien påvirkes af enten din køreadfærd eller antal skridt du går i en bestemt periode, anvendes automatiske beslutninger. Beslutningerne tager udgangspunkt i den information du har videregivet til os (enten direkte eller indirekte). Du har altid ret til at kontakte os for en personlig vurdering, hvis du ikke er tilfreds med en sådan automatiseret beslutning.

 

Behandling af skadesager

Vi bruger automatiserede beslutninger som en del af vores behandling af skadesager via vores online-tjenester. Beslutningerne baseres på den information, der er stillet til rådighed, og vurderes derefter i henhold til det, som angives i forsikringsbetingelserne. Du har altid ret til at kontakte os for en personlig vurdering, hvis du ikke er tilfreds med en sådan automatiseret beslutning.