Efter skadesanmeldelsen

Taksering

Når du har anmeldt en skade, vil vores taksatorer afgøre, om skaden er erstatningsberettiget i henhold til forsikringsvilkårene. Meddelelse om beslutningen sendes via brev/e-mail.

I mange tilfælde sender vi produktet til nogle af vore skadesværksteder for at afgøre, om produktet er erstatningsberettiget, og om det kan repareres. Alle reparationer skal foregå via os. Du kan ikke selv kontakte et reparationsværksted og senere modtage erstatning fra os. I samråd med værkstedet beslutter vi, om produktet skal repareres, eller om der skal leveres et erstatningsprodukt.

Erstatningsprodukt

Hvis vi ikke kan reparere dit produkt eller hvis vi bedømmer, at reparation ikke er den bedste løsning, får du et nyt produkt. Primært får du et produkt af samme model og mærke. Hvis eksakt samme produkt ikke kan skaffes, får du det nærmeste funktionsmæssige ligeværdige produkt. I forbindelse med udbytte bliver du kontaktet af Elgiganten, som giver dig besked om, hvilket produkt du får, samt om den sendes til dig med post, eller om den skal hentes i butikken mod fremvisning af legitimation.

Selvrisiko

For mobiltelefoner med købspris over 1999kr  gælder, at der betales selvrisiko ved hver skade, hvad enden produktet repareres eller ombyttes, eller der laves gavekort. For alle  andre produkter er der ingen selvrisiko.