Spørgsmål og svar

Selvrisiko

For mobiltelefoner gælder, at der betales selvrisiko ved hver skade, hvad enten produktet repareres eller ombyttes. For mere info om selvrisiko, venligst se gældende vilkår for dit produkt. For øvrige produkter betales ingen selvrisiko.

Hvad sker der, hvis mit forsikrede produkt udsættes for en skade i forbindelse med et uheld?

Hvis dit produkt får en skade, som skal erstattes, vil vi i første omgang reparere produktet. Hvis vi vurderer, at reparation ikke er den bedste løsning, får du et teknisk tilsvarende produkt.

Hvad sker der, hvis mit produkt ikke kan repareres, og jeg skal have et nyt?

I første omgang får du et produkt af samme model og mærke som det, du havde. Hvis dette ikke længere er tilgængeligt på markedet, får du et teknisk tilsvarende produkt.

Hvor lang reparationstid kan der forventes

Reparationstider varierer fra produkt til produkt, mærke til mærke. Vi arbejder konstant på at forkorte vores reparationstider. Først skal produktet testes og diagnosticeres og derefter skal der evt. bestilles reservedele. Nogle gange tager det tid at få reservedele hjem.

Kan jeg tegne forsikring senere?

Nej. Forsikringen kan kun tegnes i forbindelse med købet. Årsagen til dette er, at produktet ellers kan være blevet beskadiget, før det bliver forsikret.

Påvirker forsikringen mine rettigheder ifølge forbrugerlovgivningen og købeloven?

Nej, det gør den ikke. Tryghedsaftale supplerer forbrugerkøbeloven og giver dig tryghed i form af, at du omkostningsfrit kan få dit produkt repareret i løbet af forsikringsperioden.